29 sie 2012

Grabarz - Peter Grandbois


Witam. Dziś pokażę książkę, która przez przypadek trafiła w moje ręce a jest nią "Grabarz".



Książka to jest debiutem literackim autora i to debiutem bardzo udanym. Jej akcja dzieje się w Hiszpanii a jej bohaterem jest grabarz Juan Rodrigo. Z racji wykonywanego zawodu, musi on mieszkać z dala on innych ludzi. Posiada on tak jak i jego przodkowie, dar rozmawiania z duchami. Opowiadają one mu o swym życiu i wyjawiają dręczące je sekrety. Grabarz ma za zadanie przekazać to jego rodzinie. Najsmutniejszą opowieść opowiada nam, czytelnikom. Opowiada o życiu i śmierci jego ukochanej córki Esperanzy. Grabarz wychowywał dziewczynkę sam, gdyż jego żona zmarła niedługo po urodzeniu córki. Nie miał dużo, był biedny, mieszkał w rozlatującej się chatce. Wychowywał Esperanze jak umiał najlepiej. Gdy dziewczyna była nastolatką zakochała się w cyganie. Ojciec był temu przeciwny. Miłość do chłopca niestety nie wyszła jej na dobre...

Książka ta jest naprawdę dobra. To piękna i zarazem bardzo wzruszająca historia. Pomieszane są tu dwa wymiary - rzeczywisty i duchowy. Pokazuje też jak mając niewiele możemy mieć wszystko. Opisuje smutek i samotność. Dobrze się ją czytało. Jak dla mnie małym minusem są nieprzetłumaczone zdania. Nie znam hiszpańskiego i nie wiem co tam pisze. Jednak nie zrażajcie się, nie jest tego dużo. Książkę jak najbardziej polecam bo jest warta poświęconego czasu. Ma ona 211 stron i zapłaciłam za nią 4.90 w Matrasie.

Pozdrawiam :)

2 komentarze:

  1. Czytałam i pamiętam, że zapadł mi w pamięć realizm magiczny zawarty w fabule. :) Dobrze wspominam tę książkę. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zaintrygowałaś mnie. O książce wcześniej nic nie słyszałam a teraz dzięki Tobie zapisuję ją na listę życzeń :)

    OdpowiedzUsuń