2 lip 2013

Zbaw mnie ode złego - My soul to take to tak (2010)

Witam Was w nowym miesiącu. Lipiec zaczynam od filmu ale spokojnie, mam napisane dwie recenzje książek. Niestety tak się złożyło, że mam je na kartkach i muszę je przepisać a dziś jakoś nie chciało mi się tego robić;p. W dzisiejszym poście opowiem o dość dziwnym filmie. Jak widzicie po tytule będzie to film "Zbaw mnie ode złego".



Pewna kobieta ogląda wiadomości, w których mówią o seryjnym mordercy zwanym Rozpruwaczem. Woła męża by niej przyszedł. Ten w łazience uświadamia sobie, ze chodzi o niego. Facet ma jakby rozdwojenie jaźni i toczy pewnego rodzaju walkę ze sobą. Wpada w szał i zabija żonę, która jest w zaawansowanej ciąży a potem chce zabić też swoją córeczkę ale na szczęście w ostatniej chwili powstrzymuje go policja. Zaczyna się miazga, która kończy się śmiercią kilku osób w tym Rozpruwacza. Akcja właściwa dzieje się po 16 latach od tego zdarzenia. Jest północ, właśnie rozpoczyna się Dzień Rozpruwacza. W tym dniu swoje 16 urodziny obchodzi siódemka nastolatków, które urodziły się w tę noc kiedy morderca ginie. Spotkali się w lesie, nad brzegiem rzeki, gdzie to wszystko się stało. Jeden z nich, największy kozak opowiada że duch Rozpruwacza żyje gdzieś pod mostem i czeka na ten dzień by się zemścić. Chcą go wezwać, pokonać i odprowadzić  z powrotem do rzeki. Przypomina to trochę psychiczny rytuał. Mają nawet kukłę, która ma go przedstawiać. Wszyscy typują jednego z nich, o ksywie Robal by to zrobił. Gdy ma przystąpić do działania przeganiają ich gliniarze. Są zawiedzeni, że ich rytuał się nie powiódł. Rozchodzą się do domów. Jeden z nich idzie przez most pod którym rzekomo mieszka duch. Ktoś przebrany za tę kukłę go zabija. I tak jednego dnia po kolei ginie szóstka z siódemki dzieciaków. Film kończy się dość nie spodziewanie.

Film jest dziwny i chwilowo nie wiedziałam o co chodzi. Ma to być horror ale według mnie to z horrorem nie ma nic wspólnego. Ten film nie jest straszny w ogóle. Sam pomysł na niego jest ciut śmieszny. Grupa dzieciaków, które urodziły się gdy Rozpruwacz ginie są przekonane, ze są jakby naznaczone. Według legendy duch chce ich zabić za to, że żyją. Co roku kolejna osoba musi rytualnie zabić kukłę by reszta mogła żyć. Gdy po 16 latach to się nie udaje ten niby wraca by się zemścić. Film dzieje się w ciągu jednego dnia. Pomysł jest przesadzony, ciut głupi i śmieszny. Muszę przyznać, że film jest słabiutki. W pewnym momencie akcja dzieje się jakby za szybko. Trochę się przy nim wynudziłam ale obejrzałam go do końca z ciekawości jaki będzie finał. Według mnie szkoda czasu na niego. Nie polecam!

Na koniec zwiastun:


A Wy widzieliście ten film? Co o nim sądzicie? Pozdrawiam :)

6 komentarzy:

  1. Wes Craven się zestarzał, dni chwały ma już dawno za sobą ;) Horror typowo w starym stylu, ale właśnie taki trochę nijaki. Bez odpowiedniego nastroju, ciekawej fabuły (mordercy!). Wymęczyłem go :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie, brak jest tego dreszczyku emocji. Dla mnie początek był ok, dowiadujemy się całej historii. Od środka akcja dzieje się bardzo szybko jakby twórcy jak najszybciej chcieli pozbyć się kolejnych dzieciaków i od razu przejść do końcówki. Przez to wszystko film jest taki kiepski ;/.

      Usuń
  2. A ja mam właśnie teraz ochotę obejrzeć ten film :P. Zawsze jak ktoś negatywnie coś opisuję to ja chcę się sam przekonać na własnej skórze, jednak nie wiem jak to będzie tym razem czy mi się spodoba :P. Lecz jak tak czytałem to ten film bardzo kojarzy mi się z "Oszukać przeznaczenie". Tam też po kolei wszyscy ginęli :D.

    Miłego dnia!
    Melon

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie daj znać jakie wrażenie zrobił na Ciebie film :). Może akurat Tobie się spodoba. "Zbaw mnie ode złego" i "Oszukać przeznaczenie" faktycznie łączy fakt, że bohaterowie mają świadomość, że zginą. I tak pada jedna osoba za drugą ;p. Ja jakoś specjalnie nie przepadam za filmem "Oszukać przeznaczenie", nie wiem w sumie czemu. Tak czy inaczej, czekam na Twoją opinię :)

      Usuń
  3. Ja nie widziałam tego filmu ;) Jak będę mieć wolną chwilę, to na pewno obejrzę ;)


    W wolnej chwili zapraszam do mnie na news :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Daj znać co o nim sądzisz. Obyś dotrwała do końca ;)

      Usuń