20 sty 2013

Sekretne Okno - Secret Window (2004)


Witam. W dzisiejszej notce przedstawię Wam film z Johnnym Deppem "Sekretne okno". Jeśli jesteście go ciekawi to zapraszam.



Bohaterem filmu jest pisarz Mort Rainey. W pierwszych minutach filmu widzimy jak przyłapuje swoją żonę Amy w motelu z kochankiem. Akcja właściwa zaczyna się 6 miesięcy po tym wydarzeniu. Mort wyprowadza się z miasta i mieszka w domku w lesie. Ewidentnie ma depresję, nic mu się nie chce i ciągle śpi. Jest samotny, mieszka tylko z psem a innych ludzi widzi tylko od czasu do czasu. Pewnego dnia do jego drzwi puka nieznany mężczyzna. Przedstawia się jako John Shooter i twierdzi że Mort ukradł mu powieść. Oczywiście Mort wszystkiemu zaprzecza i każe się wynosić. Ten odchodzi ale zostawia na ganku maszynopis. Początkowo wyrzuca go do kosza ale po jakimś czasie zaczyna go czytać i okazuje się że to jego dzieło. W przeszłości zdarzyło mu się dopuścić plagiatu ale w tym przypadku jest pewien że to Shooter go skopiował. Przy kolejnym spotkaniu pyta go kiedy niby napisał tą powieść i okazało się że Mort był pierwszy. Tamten się wkurzył i kazał mu to udowodnić. Od tej chwili zaczyna go prześladować i straszyć. Facet ma nierówno pod sufitem, doszło do tego że zabija mu psa. Zgłasza to na policję ale ci się nie za bardzo tym przejęli. Od tej chwili zaczynają dziać się dziwne rzeczy, np. ktoś podpala dom jego żony. Gdy po raz kolejny spotyka się z Shooterem ten każe mu poprawić zakończenie powieści, ponieważ jego jest o wiele lepsza. Na tym skończę. Powiem tylko, że zakończenie Was zaskoczy.

Film jest świetny. Oglądałam go już kilka razy i za każdym razem mi się podoba. Johnny Depp świetnie wcielił się w głównego bohatera Morta Raineya. Ja za pierwszym razem zastanawiałam się kim jest ten stuknięty facet, który go prześladuje. Na koniec wszystkiego się dowiadujemy i przynajmniej ja byłam bardzo zaskoczona. Nie będę Wam tego zdradzać ponieważ nie mielibyście frajdy z jego oglądania. Film jest godny obejrzenia i bardzo go polecam. Fani Johnnego się nie zawiodą. Jest to jeden z moich ulubionych filmów. Dodam że powstał on na podstawie książki Kinga ;). Jeszcze raz polecam.

Tutaj macie trailer


Dajcie znać czy widzieliście i co o nim sadzicie :) Pozdrawiam :)

9 komentarzy:

  1. Hej!
    Mam pytanie... na podstawie której książki Kinga powstał ten film?!

    Pozdrawiam!
    Melon

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wyczytałam, że film powstał na podstawie "Tajemnicze okno, tajemniczy ogród" ze zbioru opowiadań "4 po północy".

      Usuń
    2. Ok, dzięki!
      Dobrze wiedzieć ;).

      Usuń
    3. Nie ma za co, sama byłam ciekawa ;). Na pewno przeczytam :)

      Usuń
    4. Właśnie... nie na podstawie książki, a opowiadania. Które jest bardzo dobre, więc koniecznie przeczytaj! A film baaaardzo mi się podobał, Johnny jak zwykle piękny i niesamowicie utalentowany, a końcówka miażdży!

      Usuń
  2. Jeszcze tego filmu to nie oglądałam, ale może się skuszę ;)

    Pozdrawiam cieplutko i zapraszam do mnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nominowałem Cię do Liebster Blog :D!
    http://mejus250.blogspot.com/2013/01/liebster-blog.html

    OdpowiedzUsuń
  4. Widziałam film już jakiś czas temu, pokręcony, ale ciekawy :) no ale to w końcu King!

    OdpowiedzUsuń
  5. Zapraszam do nowej wygrywajki u mnie :)

    OdpowiedzUsuń