29 paź 2014

Halloween - propozycje filmowe

Witam. Jak wiecie, lubię horrory. Na blogu opisałam już jakieś 20/21 tego typu filmów. Zbliża się Halloween, więc wypadałoby w ten dzień obejrzeć choć jeden jakiś straszny film. W dzisiejszym poście przedstawię Wam 5 najbardziej godnych obejrzenia filmów z tych już opublikowanych. Kolejność jest przypadkowa :)

1. Obecność
Małżeństwo Warrenów, zajmujące się sprawami paranormalnymi, postanawia pomóc rodzinie Perronów. 7 osobowa rodzina po przeprowadzce do nowego domu zaczyna doświadczać dziwnych zjawisk. Z dnia na dzień jest coraz gorzej. Sprawa jest trudna. Już dawno żaden horror nie zrobił na mnie takiego wrażenia. Dla mnie jest genialny. Jak zapewniają twórcy, historia jest prawdziwa. Warrenowie są jak najbardziej postaciami prawdziwymi, Lorraine widziałam w kilku programach o zjawiskach paranormalnych. Polecam gorąco, film jest wart obejrzenia.

2. Mgła
Film powstał na podstawie opowiadania Stephena Kinga, o tym samym tytule. W pewnym małym miasteczku po okropnej burzy, która wyrządziła dużo szkód, nastała nieprzenikniona mgła. Bohaterem jest David Dryton. Wraz z synkiem i znienawidzonym sąsiadem jedzie na zakupy. Niestety wraz z innymi mieszkańcami zostaje uwięziony w sklepie. We mgle czają się bowiem stwory z nie tej Ziemi. Ludzie pod wpływem paniki przestają logicznie myśleć i stają się owcami, które bezmyślnie idą za baranem. Film może typowym horrorem nie jest ale ma fajny klimat. Na pewno wyróżnia się wśród tych propozycji. Ja lubię "Mgłę" i widziałam ten film już kilka razy. Polecam.

3. 1408
Kolejny film na podstawie opowiadania Kinga. Mike Enslin jest pisarzem, który jeździ po "nawiedzonych" miejscach a potem o tym pisze. Jest sceptykiem, w żadnym z odwiedzanych miejsc nie spotkało go nic paranormalnego. Pewnego dnia dostaje pocztówkę z pewnym hotelem. Na odwrocie widnieje ostrzeżenie, a może raczej wyzwanie, by nie wchodził do pokoju 1408. Oczywiście od razu zadzwonił do tego hotelu by zabukować sobie ten właśnie pokój. O dziwo, nie udało mu się. Jednak facet nie zamierzał rezygnować. Na miejscu, nie bez trudu ale udało się. Po wejściu do pokoju 1408 szybko przekonuje się, że miejsce to żyje własnym życiem. Film jest fajny. W tym przypadku, jak i w przypadku "Mgły" czytałam również opowiadanie. "1408" podoba mi się bardziej jako film. Opowiadanie jest takie jakieś nijakie i za szybko się kończy. Polecam film.

4. Kronika opętania
Podczas pewnego weekendu, Cloyde zabiera swoje córeczki na wyprzedaż garażową. Jedna z nich wybrała dla siebie starą szkatułkę. Od tamtego momentu, dziewczynka zaczyna się dziwnie zachowywać. Dostała bzika na punkcie tego przedmiotu. Kiedy zaczyna być źle, ojciec idzie po poradę do pewnego profesora. Okazuje się, że owa szkatułka ma swego lokatora. Film jest ciekawy. Nasz nawiedzony przedmiot mówi po polsku, co było dla mnie dużym zaskoczeniem. Według mnie jest wart obejrzenia.

5. Rytuał
Michael Kovak nie chcąc pracować w domu pogrzebowym ojca, wstępuje do seminarium. Po skończeniu studiów uznaje jednak, że nie ma w sobie aż tak dużej wiary by zostać duchownym. Został jednak namówiony by pojechać do Watykanu i uczęszczać na zajęcia dla przyszłych egzorcystów. Poznaje tam pewnego egzorcystę, który pokazuje mu na czym polega to zajęcie. Mimo tego wątpi. Jednak po jakimś czasie dostrzega wokół siebie dziwne rzeczy. Jeśli lubicie filmy o opętaniach, to polecam. Ma swój mroczny klimat. Do tego występuje tam Anthony Hopkins, który jest genialnym aktorem. Polecam.

To było 5 filmów, wybranych ze wszystkich horrorów omówionych na blogu. Każdy tytuł zawiera link do recenzji, więc jeśli coś Was zainteresowało, to zapraszam do klikania w nią. Byłam pewna, że uda mi się napisać więcej tego typu notek ale nie wyszło ;/. Może jutro bądź w Halloween pojawi się jeszcze jeden tego typu wpis. Jak już pisałam we wstępie, ja uwielbiam horrory, więc nie potrzebuje specjalnego święta by o nich pisać, na pewno pojawi się dużo takich recenzji (kilka z nich czeka już na publikację) ;)

Widzieliście te filmy? Jakie macie o nich zdanie? Który z wymienionych jest według Was najlepszy? Piszcie. Pozdrawiam :)



2 komentarze:

  1. "1408" to bardzo dobry film. Muszę obejrzeć "Mgłę".

    OdpowiedzUsuń
  2. Zapraszam do sprawdzenia mojego typu na dziś: http://uszatyfotel.pl/.../obejrzyj-ze-mna-najlepszy.../

    OdpowiedzUsuń