19 cze 2013

Morza strachu - Antonio Gomes Rufo

Witam. Dawno nie opisywałam Wam książek, dlatego dziś opowiem krótko o książce "Morza strachu".




Akcja dzieje się w XVI wiecznej HiszpaniiBohaterem książki jest Fernando. Był to człowiek dla którego najważniejsza w życiu była nauka. Był tak żądny wiedzy, że poświęcił dla niej dosłownie wszystko. Narratorem jest Alonso, syn przyjaciółki i miłość życia Fernanda - Klary. Bohaterowie poznają się w dzieciństwie i razem się wychowywali. Już od najmłodszych lat Klara kochała Fernanda, marzyła by go poślubić i spędzić z nim resztę życia. Jednak on nie widział nic poza nauką. Jako chłopiec wstąpił do szkoły, która mieściła się w zakonie. Jego ciekawość co do ludzkiego ciała doprowadziła nawet do profanacji zwłok. Po ukończeniu nauki Fernando został lekarzem. Jednak był on bardziej lekarzem od dusz. Twierdził, że jeśli nasza dusza cierpi, to ciało nie może być zdrowe. Po dłuższym stażu odkrył, że jego zdaniem większość chorób bierze się z lęku przed śmiercią. Jako człowiek uczony postawił sobie za zadanie odkryć, że tak na prawdę śmierć nie istnieje. Stało się to w pewnym momencie jego manią. Swoje badania musiał przeprowadzać w tajemnicy, ponieważ po piętach deptała mu inkwizycja, czyli święte oficjum. Dla nich Fernando był bluźniercą. W pewnym momencie doszło do tego, że został wygnany z miasta. Bohaterem numer dwa jest Klara, przyjaciółka Fernanda. Kobieta przez całe życie bezgranicznie go kochała i marzyła by móc się zestarzeć u jego boku. Nawet będąc mężatką ciągle o nim myślała. Można powiedzieć, że Klara umarła z miłości do niego.

Gdy zaczęłam czytać "Morza strachu" to byłam zła, że ją kupiłam. Książka niezbyt mnie wciągnęła. Jednak po przeczytaniu całości stwierdzam, że jest dość ciekawa i dobrze się ją czytało. Pokazuje nam, że człowiek dla pasji jest w stanie poświęcić wszystko. Dla głównego bohatera była to nauka i chęć ciągłego poszerzania wiedzy. Książka jest warta poświęconego czasu. Czy ją polecam? Raczej tak. Ja przyznam szczerze, że kupiłam ją przez przypadek, ponieważ nie sięgam po książki o tego typu tematyce. Książka ma 277 stron i kupiłam ją za 5 zł w Matrasie.

A Wy czytaliście tą książkę? Dajcie znać. Pozdrawiam :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz