2 kwi 2015

Moje książki :)

Witam. W dzisiejszym poście będę się ciut chwalić ;p Jak widzicie po tytule, pokażę Wam dziś moją małą kolekcję książek. Niestety nie posiadam regału na książki, więc musiałam jakoś sobie poradzić z tym by pokazać Wam je wszystkie. W ogóle, to wpadłam na ten pomysł przy okazji odkurzania mojej półki z książkami, taki spontan ;) Aby nie przedłużać, czas na pokazywanie ;p Oto moja mała kolekcja książek :)


Uwielbiam Jo Nesbo, jak widzicie posiadam całą serie z Harrym Holem w roli głównej. Moje ulubione to "Pentagram" i "Pierwszy śnieg" ale oczywiście uwielbiam je wszystkie :) Harry, to bardzo ciekawa postać. Ja mimo wszystko go polubiłam. Nesbo tworzy fajny klimat i dlatego tak dobrze się to czyta. Jeśli lubicie skandynawskie kryminały, to musicie sięgnąć po te książki.


Cała seria z Dawidem Hunterem, autorstwa Simona Becketta. Uwielbiam je wszystkie :) Są ciekawe, wciągają i mają ten mroczny klimat, mimo że nie są to skandynawskie kryminały. Jeśli jesteś ciekawi jak nasze ciało zachowuje się po śmierci, to polecam ;p


Stieg Larsson i jego Millenium. Kupiłam je za duże pieniądze, kiedy jeszcze kupowałam w stacjonarnym Empiku. Teraz można je dostać o wiele taniej. Super trio ale pierwsza część jest najlepsza :)


Tolkien i jego trylogia "Władcy pierścieni" oraz "Hobbit". Uwielbiam :)


Annie Bishop i jej Trylogia Czarnych Kamieni wraz z dalszymi częściami. Znalazłam kiedyś "Córkę krwawych" (czyli pierwszą część trylogii) w Empiku. Kupiłam i wpadłam. Uwielbiam je wszystkie. Oczywiście nie każdemu się one spodobają. Jest to fantastyka ale z elementami erotycznymi. Pierwsze części są momentami wręcz takie nieetyczne ale cała historia przypadła mi do gustu.


Trudi Canavan i jej Trylogia Maga. Super książki. W przyszłości chcę mieć też Trylogię Zdrajcy i pewnie resztę jej książek ;)


Uwielbiam Harlana Cobena. Jak widzicie mam niewiele jego książek ale to się zmieni ;p Lubię serię z Myronem Bolitarem.


Duet Hjorn i Rosenfeldt i ich seria z Sebastianem Bergmanem. Lubię je za to, że są bardzo nieprzewidywalne i tak na prawdę ciężko wytypować kto zabił.


*Helen Fielding i jej "Bridget Jones". Dwie pierwsze części wręcz kocham. Trzecia trochę powstała na siłę ale ujdzie. Jakby nie było, to ta sama Bridget co kiedyś ;)

*Richard Mason "Rozświetlone pokoje". Kupiłam kiedyś tę książkę w Empiku na akcji 3 za 2. Jest to piękna książka, jedna z moich ulubionych. Bohaterką jest starsza kobieta, która ma trafić do domu opieki. Jej córka jest za bardzo zajęta by móc wziąć ją do siebie. By jej to wynagrodzić, zabiera ją na wakacje do jej rodzinnych stron. Kobieta kradnie z archiwum pamiętnik jej babki. Od tamtej pory wraz z nowym znajomym, chce rozwikłać pewną zagadkę. Kiedyś opiszę ją na blogu bo jest warta przeczytania.

*Jose Saramago "Miasto ślepców". Kolejna z moich ulubionych książek. Opis epidemii białej ślepoty. Obraz tego jak ludzie zachowują się kiedy muszą walczyć o życie. Wszystkiemu przygląda się chyba jedyna widząca osoba na świecie. Jej recenzja jest już na blogu.

*Christiane F "My, dzieci z dworca ZOO". Genialna książka o narkomanii. Jest to historia prawdziwa, dziecka a potem nastolatki, która wpadła w ten straszny nałóg. Czytałam ją chyba 20 razy i nie wątpię, że przeczytać jeszcze nie raz. Myślę, że każdy nastolatek powinien ją znać. Jest to kolejna moja ulubiona książka.

*Camilla Lackberg "Księżniczka z lodu". Dużo było o niej słychać. Nie widziałam jeszcze chyba ani jednej złej opinii na jej temat. Oczywiście, że musiałam ją przeczytać. Kocham skandynawskie kryminały. Bardzo fajna książka. W przyszłości chcę poznać resztę jej książek.

*James Thompson "Anioły śniegu". Mimo, że nie napisał tego mieszkaniec Skandynawii, to facet zna się na rzeczy. W końcu mieszka w Finlandii ;p. Książka ma ten mroczny klimat, jaki lubię. Chcę mieć całą serię.


*Sennik. Kupiłam go kiedyś na kiermaszu w Biedronce. Szkoda było kasy, ponieważ i tak z niego nie korzystam ;p

*Anna Blundy "Biblia złych wiadomości". Książkę już opisywałam na blogu. Historia dziennikarki, która została wysłana do Jerozolimy. Bohaterka wpadła na trop afery związanej z handlem dziećmi. Ciekawa książka.

*Faye Kellerman "Uliczne marzenia". Fajna książka. Recenzja jest już na blogu

*Virginia C. Andrews "Kwiaty na poddaszu" i "Płatki na wietrze". Są to dwie pierwsze części serii. Do zakupu pierwszej części skłonił mnie film na jej podstawie. Znalazłam dobrą promocję i kupiłam. Nie żałuję, bo jest interesująca. Drugą część dostałam w pracy na urodziny. Sama bym jej w życiu nie kupiła. Recenzja "Kwiatów" jest już na blogu. Miałam też zaraz po niej wrzucić recenzję kolejnej ale jakoś tak wyszło, że do tej pory jej nie ma. Może kiedyś ją napiszę ;p

*Kierstin Gier "Z deszczu pod rynnę". Niemiecka wersja "Bridget Jones". Fajna ale do oryginału jej daleko. Już o niej pisałam na blogu.

*J.R. Moehringer "Bar dobrych ludzi". Bardzo fajna książka opowiadająca życie człowieka, który praktycznie wychowywał się w pewnym barze. Kupiłam ją, tak jak wiele, przez przypadek na dużej promocji ;)

*James Sheehan "Burmistrz Lexington Avenue". Bardzo poruszająca książka o walce o dobre imię niepełnosprawnego chłopaka. Został on niesłusznie skazany za morderstwo. Niestety pewni ludzie zrobili na tej sprawie karierę a niewinny chłopak zginął. Przez wiele lat ciągnęła się ta sprawa. Dopiero kiedy sprawą zajął się dawny przyjaciel sprawa nabiera właściwego rozpędu. Wzruszająca historia. Książka warta jest przeczytania.

*Loely Winston "Szczęście za dodatkową opłatą". Typowa babska książka ale nie w stylu "Bridget". Tutaj mamy małżeństwo, które nie może mieć dzieci i z tego powodu są nieszczęśliwi. Dochodzi ta trzecia osoba. W książce pokazana jest ta patowa sytuacja z każdej ze stron. Ciekawa książka, która może dać do myślenia.


*Stephen King "Sklepik z marzeniami", którego recenzja pojawiła się na blogu i "Zielona mila", której chyba przedstawiać nie trzeba nikomu. Dwie świetne książki. "Zielona mila" jest jedną z moich ulubionych książek (tak samo film).

*Monika Szwaja "Jestem nudziarą". Polska "Bridget Jones". Genialna książka. Tak jak przy oryginale, zawsze się przy niej śmieje w głos. Czytałam wiele razy i jeszcze wiele razy przeczytam. Na poprawę humoru jest świetna. Kolejna z moich ulubionych książek. Aż dziwne, że jeszcze nie pisałam o niej na blogu.

*Mari Jungstedt "Niewidzialny". Fajny kryminał, oczywiście toczący się w Skandynawii. Jest to seria z komisarzem Andersem Knutasem. Chętnie poznam resztę serii.

*Lea Jacobsen "Amerykańska Gejsza". Jej recenzja jest na blogu. Bardzo ciekawa książka, która pokazuje trochę kulturę Japonii z tej złej strony. Ciekawa książka.

*Patricio Sturlese "Inkwizytor". Historia inkwizytora, który sam stał się wrogiem kościoła a to za sprawą pięknej i bardzo młodej córki przyjaciela. Ciekawa książka, warta poznania ;)

*Carlos Luiz Zafon "Cień wiatru" i "Gra anioła". Mam bardzo mieszane uczucia do tych książek. Niby są ok, dobrze się je czyta ale z drugiej nie rozumiem zachwytów nad nimi. Moim zdaniem nie są genialne i nie widzę w nich niczego niezwykłego.


*Ewa Stec "Polowanie na Perpetue". Powiem szczerze, że jakoś się tak "napaliłam" na nią ale po kupnie okazała się bardzo słaba.

*P.D. James "Niewinna krew". Tak jak powyżej, niewypał. Ciężko się czytało a historia jakoś nie powalała. Historia dziewczyny, która odkryła że jest adoptowana a jej prawdziwymi rodzicami byli mordercy. Brzmiało super ale autorka jakoś nie potrafiła tego ciekawie opisać.

*Alex Kava "Czarny piątek" i "Zło konieczne". Kolejne niezbyt trafione książki w moim zbiorze. Niby historie ciekawe ale niezbyt ciekawie opisane.

*Anna Onichimowska "Hera, moja miłość". Kupiłam ją do matury. Lubię książki o tematyce uzależnienia od narkotyków. Ta książka jest ciekawa ale nie powala. Mamy chłopaka z bogatej rodziny, który ćpa. Niby nic ale przez jego głupotę ginie jego młodszy brat. Po tym wszystkim chłopak tylko coraz bardziej idzie na dno. Książka warta przeczytania ale mam wrażenie, że gdyby autorka sama kiedyś brała, to byłaby bardziej autentyczna.

*Małgorzata Warda "Nikt nie widział, nikt nie słyszał...". Bardzo chciałam tę książkę ale jakoś średnio mi podeszła. Historia ciekawa o zaginięciach dzieci i ich konsekwencjach. Brakuje mi tu tego czegoś.

*Asa Larsson "Krew, którą nasiąkła". Pierwsza książka z mojego ulubionego rodzaju, która nie przypadła mi do gustu. Możliwe, że gdybym kupiła pierwszą część serii to bardziej bym wiedziała co i jak. No nie wiem. Szkoda było pieniędzy.


*Alina Reyes "Za drzwiami". Powiem tylko tyle, dla osób +18 ;)

*Henning Mankell "Powrót nauczyciela tańca". Ciekawa książka ale troszkę czegoś jej brak. Historia jest ciekawa, pewnego dnia ginie pewien facet. Co najciekawsze, ktoś z nim tańczył tango, po jego śmierci. Potem giną kolejne osoby. Początkowo nie są ze sobą powiązani ale to okazuje się nieprawdą po jakimś czasie. Ciekawa, choć nie genialna.

*Joanna Jodełka "Kamyk". Bardzo fajna książka o tym jak pewien facet przez przypadek dostanie pod opiekę niewidomą dziewczynkę. Tych dwoje nie będzie się mogło dogadać ale nasz bohater musi i chce ją obronić.

*J.K.Rowling "Harry Potter i książę półkrwi". Uwielbiam Harrego Pottera ale niestety mam tylko tę jedną część.

*Książki wybrane, czyli jak widzicie dwie książki z czterema skróconymi powieściami.

*Barbara Rosiek "Pamiętnik narkomanki". Tę książkę zna chyba każdy i nie muszę nic o niej pisać. Historia prawdziwa.

*Peter Grandbois "Grabarz". Poruszająca historia pewnego grabarza który sam musi wychowywać córkę po śmierci żony. Niestety los bywa okrutny i postanawia zabrać mu jego jedyny skarb. Jej recenzję można znaleźć na blogu.

*Tosca Lee "Diabeł. Autobiografia". Bardzo ciekawa książka. Historia pisarza, który ma za zadanie wydać biografię Diabła. Recenzja jest już na blogu.


Stosik książek, które na pewno chcę sprzedać:
*Harlan Coben i inni "Aż śmierć nasz rozłączy". Zbiór opowiadań ze śmiertelnym zakończeniem. Jakoś nie lubię takich zbiorów i nie wiem po co go kupiłam.

*G.H. Ephron "Świat urojony". Recenzja jest już na blogu. Nie jest to zła książka, czytałam ją chyba 3 razy. Ale ze względu na brak miejsca jakoś muszę się z nią rozstać.

*Tomasz Piątek "Heroina". Lubię książki o narkomanach, pisane przez narkomanów ale ta nie jest udana. Mnie nie powaliła. Pisałam o niej na blogu.

*Mellisa P. "Zapach Twojego oddechu". Czytałam trochę o tej pannie i jej erotycznej książce "Sto pociągnięć szczotką przed snem" czy jakoś tak ale niestety jej nie było i kupiłam tą. Na szczęście dostałam ją za grosza. I dobrze bo jest trochę dziwna. Jeśli wiedziałabym co działo się w pierwszej części, to może bardziej by to było dla mnie jasne. Mimo, że czytałam ją dwa razy to nie przypadła mi specjalnie do gustu

*"W ciemności. Zabawne przygody z podróży". Już o niej pisałam na blogu. Ja nie lubię zbiorów opowiadać za bardzo a dodatkowo te są niezbyt ciekawe.

*Dean Koontz "Kilka godzin przed świtem". Jej recenzja jest na blogu. Nie jest to zła książka ale przy świetnej "Apokalipsie", ta zupełnie mnie nie powaliła na kolana.

*Michael Laimo "Głębia ciemności". Bardzo pokręcona historia lekarza, który po przeprowadzce na odludzie, odkrywa tajemnicę wszechobecnych lasów. Możecie o niej poczytać na blogu.

*John Verdon "Wyliczanka". Niby historia fajna ale kiepsko opisana. A szkoda bo zapowiadało się dobrze. Recenzja jest na blogu od dawna.

*Asa Lantz "Co się przydarzyło tej małej dziewczynce". Spore rozczarowanie. Recenzja jest na blogu.

*Antonio Gomes Rufo "Morza strachu". Dosyć ciekawa książka. Możecie o niej poczytać na blogu.


Na koniec książki bardziej pożyteczne ;)

*Dwie części z zestawu do nauki języka angielskiego

*Książka do nauki języka niemieckiego

*Książka kucharska z Biedronki. Jeszcze nic z niej nie zrobiłam, choć mam ją już od jakiegoś czasu ;p

*Poradnik Perfekcyjnej Pani Domu. Możecie się śmiać. Chciałam poradnik od brytyjskiej Pani Domu ale tak jakoś wyszło ;p

*Książka Ewy Chodakowskiej. Dostałam ją od ówczesnego faceta, kiedy zaczynałam walkę z centymetrami. Jakoś jeszcze nic z niej nie ugotowałam, choć mam ją ponad 2 lata?

*"Dieta albo cud". Tę książę dostałam od koleżanki u której pracowałam. Dowiedziałam się o niej z telewizji. Jest to opis produktów, które jemy, trochę porad ale przede wszystkim opis i ocenę najpopularniejszych diet. Od razu powiem, że nigdy na żadnej diecie nie byłam ale ciekawiła mnie część z tymi opisami grup jedzenia. Ciekawa książka. Może nie używam jej na co dzień ale cieszę się, że ją mam. Na drugim blogu troszkę o niej pisałam (macie tam cały spis treści). TU klikajcie, jeśli jesteście ciekawi.

*Aleksandra Sójka "Piękne paznokcie. Pielęgnacja i zdobienie". Dostałam tę książkę w czasie, kiedy pracowałam w salonie kosmetycznym. Jednak szkoda wydać na nią pieniądze. Ameryki autorka nie odkryła a większość zdobień jest przeciętna lub brzydka.

*Bobbi Brown "Perfekcyjny makijaż". Bardzo chciałam mieć tę książkę. Jest pięknie zilustrowana i fajnie napisana. Jeśli któraś z Was dziewczyny jest jej ciekawa, to TUTAJ macie link do wpisu na drugim blogu. Jeśli lubicie makijaż lub znacie kogoś, kto się nim interesuje, to jak najbardziej polecam jako prezent. Jest droga ale warta swojej ceny.

*Jako ostatnia jest książka do nauki zawodu.

I to byłoby na tyle. Nie jest tego za dużo. Od jakiegoś czasu nie kupuję książek, ponieważ nie mam gdzie ich trzymać ;(. Muszę Wam powiedzieć, że z tego też powodu zaczęłam pożyczać książki z biblioteki, choć nigdy tego nie lubiłam. No ale jest jak jest ;p Muszę też powiedzieć, że są to tylko moje książki, mam ich w domu ogólnie więcej ;)

2 komentarze: